Blog

  • Tipus de motors i en que es diferencien

    Motor de gasolina També es conegut com a motor de quatre temps. Funciona amb gasolina gràcies a una base termodinàmica que converteix la energia de la ignició provocada per la mescla de l’aire i el combustible en energia mecànica. Motor diésel Aquets motor és utilitzat per mitjans de transport que requereixen mes potència i per […]

  • Suspensió i Amortidors que fer si no funcionen

    ¿Què pot passar si condueixes amb els amortidors en males condicions? Els amortidors tenen la funció de aconseguir que els pneumàtics estiguin en continu contacte amb l’ asfalt. Si algun amortidor estigues en males condicions tindria un menor agafament en la carretera com falta de control, inestabilitat i un increment en la distància de fre. […]

  • Posar el cotxe en marxa amb temperatures fredes

    Posar el cotxe en marxa en baixes temperatures pot tindre un efecte negatiu en la vida del motor. Però si ho fem de forma adequada podem evitar aquest risc. Ens imaginem que la tecnologia del nostre cotxe està preparada per aquestes coses, però no tot depèn de la tecnologia l’hem de saber fer anar. No […]

  • Sistema de escapament i cada quan revisar-lo

    Cada quan es recomanable revisar els conductes d’escapament? Es aconsellable revisar els conductes de escapament cada 20.000 Km. És una operació ràpida amb la que podem prevenir avaries i problemes costosos. Cada quan s’acostuma canviar un catalitzador? En condicions normals els catalitzadors normals es solen substituir cada 80.000 o de 100.000 Km, però en cas […]

  • Canvi d’olis dels motors que he de saber

    Els olis d’avui en dia fan que no s’hagi de canviar l’oli del motor tant sovint. Però hem de tenir en compte el tipus d’oli adeqüat per al motor. Tipus d’olis de motors Oli de motor sintètic: Són els olis procedents del petroli amb additius especials per a què puguin aguantar les temperatures i condicions […]

  • Frens com es desgasten i que fer

    ¿Les pastilles de fre de les rodes del davant es desgasten igual que de les rodes del darrera? Al frenar la major part del pes del vehicle recau sobre les rodes de l’eix davanter com a conseqüència d’aquesta acció del frenat i per tant el desgast és major i prematur. Cada quan hauria de canviar […]

  • Pneumàtics cada quan canviar-los

    Els Pneumàtics han de tenir un dibuix regular en tota la superfície de com a mínim 1,6mm de profunditat. La pressió d’inflat ha de ser la que marca el pneumàtic mateix (o el fabricant). El pneumàtic es recomanable inflar-lo en fred, en calent poden variar les característiques de volum i de pressió. Es recomanable no […]

Desplaçat dalt de tot